جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | سند خودرو از منظر قانون و از دیدگاه برخی ها!

head-logo-left head-logo-right
head-logo

کانون سر دفتران و دفتر یاران استان خراسان جنوبی

South Khorasan Province Notary Clerks and Clerks Assocition

جلسه شورای عالی کانونها و جوامع با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت

۲۹ دي ۱۳۹۹

 

802

 

0

جلسه شورای عالی کانونها و جوامع با حضور  معاون امور اسناد سازمان ثبت در محل دفتر معاون امور اسناد سازمان ثبت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، مهدی اقبال، معاون امور اسناد ضمن استقبال از ارتباط مستقیم و رو در رو با نمایندگان دفاتر اسناد رسمی و نیاز به شناخت مشکلات این حوزه و رفع آنها، آشنایی خود را از دفاتر اسناد رسمی مربوط به سال‌های پیش دانست و این آشنایی و شناخت دیرینه را سرمایه‌ای ارزشمند برای تصمیمات آتی بر شمرد.

 

وی با اشاره به حفظ وحدت اعضاء کانون‌های استانی با تاکید و حمایت بر لزوم حفظ ساختار سقف حق التحریر و آثار مثبت آن، بر اصلاح این طرح با توجه به نظرات کارشناسان تاکید کرد.

 

اقبال با پذیرش برخی اشکالات فنی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد از تشکیل کارگروهی در زیرمجموعه معاونت اسناد به منظور رصد مستمر و رفع مشکلات آن خبر داد و از کانون‌ها خواست تا با معرفی افراد شایسته و آگاه به مسایل ثبت آنی جهت عضویت در این کارگروه اقدام کنند.

 

لزوم آموزش‌های لازم قبل از ایجاد تکلیف جدید به دفاتر اسناد رسمی از موارد بعدی مورد تاکید معاون امور اسناد سازمان ثبت بود.

 

اقبال بر استفاده از همه توان و ظرفیت دفاتر اسناد رسمی بر امر پژوهش و آسیب شناسی تاکید کرد و آمادگی امور اسناد را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

 

وی همچنین پیشنهاد ایجاد کارگروهی با حضور تمامی صاحب نظران جهت تنقیح و پالایش نامه‌ها و بخش نامه‌های صادره و گاه متضاد و متناقض را ارایه کرد.

 

معاون امور اسناد، کمیته پارلمانی را نهادی کارآمد دانست که می‌تواند منافع خانواده بزرگ ثبت را تامین کند.

 

تفویض برخی امور به ادارات کل استان‌ها در آینده‌ای نزدیک، ابلاغ آیین نامه دفاتر پس از تایید رییس قوه قضاییه و ابلاغ حق التحریر استعلام ماده ۱۸۷ از دیگر مواردی بود که معاون امور اسناد بیان کرد.

 

محمد عظیمیان رییس شورای عالی سردفتری ضمن تبریک انتصاب دکتر اقبال، توضیحاتی در خصوص انتخاب اعضا، جایگاه شورای عالی و نقش و کارکرد شورا ارائه داد.

 

وی شورا را پل ارتباطی بین سازمان و همکاران دانست و بر آمادگی کامل شورا جهت مشارکت در طرح ها و مسائل مبتلابه جامعه دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

 

 در ادامه هر یک از اعضاء به طور مختصر نظرات خود را بیان کردند که اهم آن ها عبارت است از :

 

۱- سقف تحریر و نیاز به تغییرات در چگونگی اعمال آن ۲- مشکلات سامانه ثبت آنی ۳- اهمیت به آموزش و تهیه کلیپ و جزوات قبل از اجرای برنامه ها و تکالیف قانونی در دفاتر ۴- جایگاه پژوهش و آسیب شناسی مشکلات حوزه دفاتر ۵- تعیین تعرفه حق التحریر برای موارد برون سپاری ۶- جلوگیری از صدور بخشنامه های تکلیفی توسط مجموعه ثبت در استان ها و سازمان بدون رعایت تشریفات مندرج در بند ۵۵۵ مجموعه بخشنامه های ثبتی ۷- استفاده از خرد جمعی و پتانسیل موجود در جامعه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور ۸ - استفاده از ظرفیت کمیته پارلمانی در تصویب طرح ها و لوایح مربوط به حوزه دفاتر


برچسب ها: